.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ردپای صاحبان قدرت در زمین‌خواری
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم قدرت و ثروت را شرکای قدیمی دانست و حضور آنها کنار یکدیگر را عامل بروز فساد برشمرد و گفت: اگر در زمینه برخورد با فساد اداری مماشات نشود؛ مسائلی مانند زمین‌خواری نیز ریشه‌کن می گردد.

به گزارش شمال نیوز علیرضا محجوب در گفت‌وگو با خانه ملت، اظهار داشت: در سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) مقام معظم رهبری در سخنان خود بر جلوگیری و پرهیز از ثروت و اشرافیت برای صاحبان قدرت تاکید کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در ادامه افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب بر این موضوع بود که باید از جمع شدن ثروت و قدرت در یک جا جلوگیری به‌عمل آورد زیرا منجر به فساد می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عمده پدیده زمین‌خواری نیز جمع شدن قدرت و ثروت در یک جا است، اذعان داشت: متاسفانه ردپای بسیاری از صاحبان قدرت در موضوع زمین‌خواری دیده می‌شود؛ بنابراین راهکار برخورد جدی با این معضل، مبارزه با فساد اداری موجود در کشور است زیرا اگر فساد اداری ریشه‌کن گردد، مسائلی مانند زمین‌خواری نیز دیگر بروز نمی‌کند.

محجوب با تاکید بر اینکه زمین‌خواری از پایه و اساس اقدام نامشروعی است، تصریح کرد: اگر از جمع شدن ثروت و قدرت در یک جا جلوگیری به‌عمل آید، دیگر صاحبان قدرت نمی‌توانند خارج از مسیر قانون حرکت کرده و به اقدامات نامشروع و غیرقانونی مانند زمین‌خواری دست بزنند.

این نماینده مجلس نهم با مد نظر قرار دادن اشکال گوناگون زمین خواری اعلام کرد: حتی اگر پدیده زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی ملی و طبیعی به شکل قانونی اتفاق بیافتد باز هم باید در مشروعیت آن دچار تردید شد؛ زیرا این اقدام  منجر به از بین رفتن و نابودی بیت المال و ثروت عمومی می گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به شیوه عملکردی زمین خواران گفت: از آنجا که زمین‌خواران برای پیشبرد اهداف و مقاصد خود به صاحبان منصب و قدرت نیاز دارند؛ معمولا به دنبال شریک جرمی از میان آنان برای خود می‌گردند؛ به همین جهت برخورد با صاحبان قدرت باید به گونه‌ای باشد که جسارت مشارکت در اقداماتی مانند زمین‌خواری را پیدا نکنند.
استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

امير 27 خرداد 1391
حجت الله يزدان زاده يک زمين خوار بزرگ است که مقدار زيادي از زمين هاي منابع طبيعي را در چالوس فروخته اما چون داراي سمت است کسي نتوانسته جلوي وي را بگيرد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.